AMD a facut public noua generație de plăci grafice Radeon RX 6000 bazate pe arhitectura RDNA 2. Noile placi “amiral” a “flotei” AMD, Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT și RX 6800 au performanțe comparabile cu ale companiei rivale.
Plăcile grafice bazate pe noua arhitectură RDNA 2 sunt mai accesibile si au un consum mai mic de energie decat solutiile oferite de NVIDIA, însă au ceva neajunsuri pe partea de computing. Datorita faptului ca cei de la AMD nu ofera prea multe detalii legate de raytracing, nu cunoaștem prea multe detalii legate de tehnologia implementată pe GPU-urile RDNA 2. Știm doar că au un accelerator de raytracing pentru fiecare Compute Unit, ceva similar cu ceea ce există pe plăcile NVIDIA – Turing și Ampere. Aceasta tehnologie, conform AMD, asigură performanță de 10 ori mai bună pentru software shaders.
Cât despre o alternativă la NVIDIA DLSS, AMD susține că are în lucru o tehnologie denumită Super Resolution, integrată în suita FidelityFX, dar care nu va fi disponibilă la momentul lansării. Noile plăci vor avea și un mod de overclocking dinamic, integrat direct în drivere. În cadrul evenimentului de astăzi, AMD a mai dezvăluit că procesoarele Zen 3 vor fi cele mai bune, respectiv rapide, pentru gaming. Pe un sistem cu procesor Ryzen 5000, placă de bază cu chipset X570 și placă grafică AMD Radeon RX 6000 va putea fi activată funcția Smart Access Memory, care elimină unele limitări apărute la accesarea memoriilor RAM și VRAM. Intr-un cuvant, utilizarea concomitenta a unui procesor si a unei placi grafice de la AMD ofera un plus de performanta.
Specificațiile noii serii AMD Radeon RX 6000:
- Până la 5120 nuclee shader pe RX 6900 XT și până la 3840 nuclee shader pe RX 6800
- Boost clock maxim de 2.1 – 2.25 Ghz
- 16 GB memorie RAM GDDR6 pentru toate modelele din serie
- 128 MB Infinity Cache care dublează lățimea de bandă a memoriei
- One Ray Accelerator – accelerează de 10x operațiunile de raytracing
- FidelityFX – alternativă la NVIDIA DLSS pentru upscaling